marți, 18 septembrie 2018

Aș prefera să rămân mai bine cu Cristos, decât cu adevărul


Isus Cristos de John Howard Sanden.
„Sunt un fiu al timpului, un fiu al lipsei de credință și al dubiului de fiecare zi: sunt până în măduvă oaselor. Cât de multe chinuri crunte m-a costat și mă costă încă acea sete de credinţă care în sufletul meu este atât de puternică cu cât se găsesc multe argumente potrivnice! Totuși Dumnezeu îmi trimite uneori momente în care mă simt absolut în pace. În acele clipe, se dă în mine o formă de simbol de credință în care totul pentru mine este clar și sfânt. Acel simbol este foarte simplu. Iată-l: a crede că nimic nu este mai frumos, mai profund, mai inteligent, mai curajos și mai desăvârșit decât Cristos. Și mi-o spun cu o iubire arzătoare că nu numai că nu există, dar nu poate fi. Mai mult: dacă unul mi-ar dovedi că Cristos îi în afara adevărului, mi-ar demonstra că într-adevăr nu este în Cristos adevărul, ei bine, aș prefera să rămân mai bine cu Cristos, decât cu adevărul”. 


(Dostoievski Feodor Mihailovici, Scrisoare din 20 februarie 1854; trad. Isidor Chinez).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu