sâmbătă, 6 februarie 2021

† Duminica a 5-a de peste an [B]: Misterul suferinței – combaterea răului [7 februarie 2021]

Isus vindecă soacra lui Petru - de John Bridges

Misterul suferinței – combaterea răului

pr. Isidor Chinez – Izvoarele [IS] ora 8:00 (7 februarie 2021) 

Lecturi:  Iob 7,1-4.6-7; 1Corinteni 9,16-19.22-23;  Evanghelia Marcu 1,29-39; lecturi biblice

Omilie

Liturgia de astăzi înfruntă boala. O problemă pentru care încercăm să găsim un răspuns valid este suferința: piatra de scandal pentru toți oamenii, fie din Orient ca și din Occident. Textele biblice se adresează celor umili și slabi când sunt loviți de suferință și descurajare. În prima lectură ne vorbește Iob, înțeleptul, care spune cum e viața noastră: un zbucium pe pământ! Suntem apăsați de tristețe! Isus vine să ne vindece. Întâlnindu-l pe Domnul în Euharistie, putem dărui ceea ce am experimentat și împărtășit. Suferința devine un mister pe care noi nu pretindem să-l explicăm: este misterul scandalului crucii, combaterea răului.

marți, 2 februarie 2021

Întâmpinarea Domnului: Este sărbătoarea luminii [2 februarie 2021]

Simon și copilul Isus la templu (1796) - de Benjamin West.
 

Este sărbătoarea luminii

pr. Isidor Chinez – Izvoarele [IS] ora 8:00 (2 februarie 2021) 

LecturiMalahia 3,1-4; Evrei 2,14-18; (forma prescurtată) Evanghelia Luca 2,22-32; lecturi biblice 

Omilie

Celebrăm prezentarea lui Isus în templu: este sărbătoarea luminii – „Cristos lumină pentru luminarea neamurilor”. Își află originea în Orient cu un numele grec [ipapante], adică „întâlnire” sau „întâmpinare”. În secolul al VI-lea se extinde în Occident cu evoluții originare: la Roma are un caracter penitențial, dar în Franța cu binecuvântarea solemnă și procesiunea lumânărilor. Reforma liturgică din anul 1960 a restituit celebrării „Întâmpinarea Domnului”, pe care îl avea la început în Orient: oferirea lui Isus Tatălui, în templu, ca anunț al oferirii sale pe cruce. Astfel, copilul ce intră în templu, este Domnul însuși – Mesia – care vine în întâmpinarea poporului său ca Dumnezeul gloriei. Părinții lui Isus, Iosif și Maria, îl oferă pe fiul lor Domnului. Să fixam privirea asupra lui Iosif și a Mariei care îl poartă pe copilul Isus în templul. Simon îl prezintă ca salvator al lumii: lumină care luminează drumul istoriei și al vieții. Astăzi este sărbătoarea luminii, „ziua lumânărilor”. Ce înseamnă această lumină? Să vedem lecturile biblice.