joi, 13 decembrie 2012

II - Advent: joi, 13 decembrie 2012 (Matei 11,11-15)

Mt 11,11-15: În acel timp, Isus spunea mulţimii: 11Adevăr vă spun, nu s-a ridicat, dintre cei născuţi din femeie, unul mai mare decât Ioan Botezătorul. Însă cel mai mic din împărăţia cerurilor este mai mare decât el. 12 Din zilele lui Ioan Botezătorul şi până acum, împărăţia cerurilor este asaltată cu violenţă şi cei violenţi o iau prin forţă. 13 Căci toţi profeţii şi Legea au profeţit până la Ioan 14 şi, dacă vreţi să admiteţi, el este Ilie care trebuie să vină.15 Cine are urechi, să asculte!
 
„Împărăţia cerurilor este asaltată cu violenţă şi cei violenţi o iau prin forţă”

Astăzi evanghelia ne vorbeşte despre Ioan Botezătorul, precursorul lui Mesia, acela care a venit să pregătească drumul pentru venirea Domnului. Ne va însoţi şi pe noi până în ziua când se va termina prima a Adventului (16 decembrie).  

Ioan este un om decis, care ştie cât costă lucrurele, care este conştient că trebuie lupţi pentru îmbunătăți ceva şi pentru a fi sfânt, după cum Isus exclamă: „Din zilele lui Ioan Botezătorul şi până acum, împărăţia cerurilor este asaltată cu violenţă şi cei violenţi o iau prin forţă” (Mt 11,12). „Violenţii” sunt aceea care exercită violenţă asupra lor înşişi: mă sforţez pentru a crede că Domnul mă iubeşte? Mă sacrific pentru a fi „mic”? Mă sforţez pentru a fi conştient şi a trăi ca un fiu la Tatălui?

Sfânta Tereza de Lisieux se referă la aceste cuvinte a lui Isus zicând nişte cuvinte care pot să ne ajute la convertirea noastră pesonală: “O, sărăcie! Primul meu sacrificiu te însoţişte până voi muri. Ştiu că atletul, odată întrat într-un stadion, abandonează totul pentru a fugi.
Bucurați-vă, o lume, chinul vostru, pierderea voastră şi fructele amare ale îngâmfării voastre; eu, fericit, voi obţine de la sărăcie palmele triumfului!” Şi eu pentru ce să mă plâng când descopăr că îmi lipseşte ceva necesar? Măcar de aş putea să văd toate aspectele vieţii mele cum a făcut-o această Doctoreasă a Bisericii!

Misterios, Isus şi astăzi ne spune că: „el (Ioan) este Ilie care trebuie să vină” (Mt 11,14-15). Despre ce este vorba? Este vorba a clarifica că Ioan era într-adevăr predecesorul său, cel care a purtat la termen misiunea lui Ilie, de acord cu tradiţia existentă în epocă, cu profetul Ilie trebuia să se reîntoarcă înainte de a veni Mesia. (Sursa: http://evangeli.net/vangelo; pr. D. Ignasi Fabregat i Torrents - Terrassa, Barcelona, Spagna; trad. pr. Isidor Chinez).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu