vineri, 21 martie 2014

De ce să postim?


 
Isus a postit în deșert și ne cheamă și pe noi să facem la fel. De asemenea, timpul postului este și un timp al renunțării, al autodisciplinei și al stăpânirii de sine, în vederea desăvârșirii noastre pe calea sfințeniei.
 
* „Când postiți nu fiți triști ca ipocriții, căci ei își schimonosesc fețele, ca să arate oamenilor că postesc. Adevăr vă spun: și-au primit răsplata” (Mt 6,16).
* Ana, profetesa, fiica lui Fanuel, din tribul lui Așer, „era acum văduvă și ajunsese la optzeci și patru de ani. Ea nu părăsea templul, slujind zi și noapte prin posturi și rugăciuni" (Lc 2,37).
* „Iar eu, când ei erau bolnavi, / mă îmbrăcam în sac, / îmi umileam sufletul cu post / și în inima mea mă rugam pentru ei neîncetat” (Ps 35,13).
 
De ce să ne abținem de la carne?
 
„În al treilea an al lui Cirus, regele Persiei ... am fost în doliu timp de trei săptămâni de zile. Hrană plăcută nu am mâncat, carne și vin nu au intrat în gura mea și nici nu m-am uns până la împlinirea celor trei săptămâni de zile” (Daniel 10,1-3).
 
Renunţarea la carne - care în unele părţi ale lumii este semn de bunăstare – este un lucru bun pe care îl putem oferi lui Dumnezeu, amintindu-ne că Domnul este mai de preț decât orice bun și că avem nevoie de El mai mult decât de orice altceva.
 
De ce peștele nu este considerat carne?
 
Deoarece era hrana săracilor, care nu își permiteau să mănânce carne, și care pescuiau pentru a se putea întreține.
 
Mai sunt și alte zile de post și abstinență?
 
Da, Vinerea Mare este tot o zi de post și abstinență. În plus, în toate zilele de vineri din timpul Postului Mare ne abținem de la carne.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu