miercuri, 13 septembrie 2017

Sfântul și trăsura


Într-o zi, sfântul Francisc de Sales (1567-1622) se afla în Franța pentru o misiune diplomatică, timis de principele său. S-a apropiat de el un anticlerical înfocat, zicându-i: 
– Monseniore, aș vrea să știu dacă apostolii mergeau în trăsură, așa cum mergeți dumneavoastră. 
– Cu siguranță, când aveau ocazia…
– Puteți dumneavoastră să mi-o demonstrați cu Biblia în mână?
– Bucuros. Nu vă amintiți de diaconul Filip care a urcat în trăsură alături de servitorul reginei Candace?
– Acceea, însă, nu era trăsura lui Filip, ci aparținea curții reginei din Etiopia.
– Exact, ca și în cazul meu… De fapt, trăsura de care mă folosesc acum nu este a mea, ci a principelui meu. (Angelo de Simone, Francisc de Assisi, Pauline, București 2000, 5).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu