joi, 14 mai 2015

Înălțarea Domnului și Ziua Eroilor

 
De Înălţarea Domnului Isus Cristos la cer sunt pomeniţi eroii ostaşii şi luptătorii români din toate timpurile şi din toate locurile  care s-au jertfit pe câmpurile de luptă, în lagăre şi în închisori, pentru apărarea patriei şi a credinţei, pentru întregirea neamului, libertatea şi demnitatea poporului român.
 
(sursa: https://poianasarata.wordpress.com/2011/06/02/salut-lume/).
 
Când eram eu mic, Ziua Eroilor era pe 9 mai. Îmi aduc aminte cum stăteam cu flori de primăvară în fața școlii, peste drum, unde au făcut un monument. Era ziua mea de naștere. Dar în vâltoarea zilei nu-mi mai dădeam seama.
 
 
Când am ajuns preot doar din '90 am început doar alături de Biserica Ortodoxe Române să celebrăm Ziua Eroilor, nu pe 9 mai, ci în ziua de Înălțarea Domnului Cristos la cer. Astăzi se merge în cimitir și se roagă pentru eroi și pentru frații și sororile noastre răposați.

Cristos s-a înățat!
 
Adevărat că s-a înățat!
 
Requiem aeternam dona ei, Domine,
et lux perpetua luceat ei.
Requiescat in pace. Amen.
 
Odihna cea veşnică dă-le-o lor, Doamne,
şi lumina cea fără de sfârşit să le strălucească,
şi se odihnească în pace. Amin.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu