joi, 3 august 2017

Speranţa! O ţinusem moartă în braţele mele…



„Totul este bine. Nu credeam că e posibilă resemnarea. Şi nu este resemnarea care a venit de fapt. Nu este în natura mea… Nu sunt resemnată, sunt fericită. Nu doresc nimic. Speranţa! O ţinusem moartă în braţele mele… Iată că îmi este dată. Nu-mi este împrumutată de data aceasta, dar îmi este dată. O speranţă vie, numai a mea, care nu se aseamănă cu ceea ce filozofii numesc astfel, mai mult decât cuvântul iubire seamănă cu persoana iubită. O speranţă care este carne din carnea mea. Este un lucru care nu se poate exprima. Ar trebui cuvinte de copilaş”. (Bernanos Georges, Journal d'un curé de campagne, 1165, în Bernanos G., Oeuvres romanesques suivies de Dialogues des carmélites, Plon, Seuil, Gallimard, Paris 1961; tradus din limba franceză de I.C.).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu