luni, 2 mai 2016

Eu însumi am nevoie de pomana bunătăţii mele...



Lumina în întuneric luminează” (In 1,5)
[Lux in tenebris lucet]
[The Light Shines in the Darknesse]
de Ion Theodorescu-Sion;
exhibited at the 1909 Tinerimea Artisticăƒ Salon.
 
„A se accepta pe sine însuşi pare foarte simplu,
dar lucrurile cele mai simple sunt
mereu cele mai dificile...

Arta de fi simpli este cea mai înaltă,
la fel cum a se accepta pe sine însuşi
este nucleul unei întregi viziuni asupra lumii....

Găzduind un cerşetor,
iertând celui care m-a jignit,
ajungând până la iubirea unui duşman în numele lui Cristos,
dau dovadă fără nici un dubiu de o mare virtute!

Dar dacă aş descoperi că cel mai mic dintre toţi,
cel mai sărac dintre cerşetori,
cel mai neruşinat dintre cei ce mă jignesc,
duşmanul însuşi, este în mine,
că eu însumi am nevoie de pomana bunătăţii mele,
că eu însumi sunt duşmanul de iubit,
atunci ce aş face?...

Cine nu se iubeşte pe sine în Cristos,
trăieşte relaţii sărace, patologice
şi purtătoare de conflicte!”

(dintr-o scriere de C. G. Jung).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu