joi, 9 aprilie 2015

Credinţa în existenţa Adevărului


 
Odată, la hotarul dintre adolescenţă
şi prima tinereţe, m-a zguduit un gând:
nu cunosc sensul vieţii,
dar căutarea sensului conferă deja un sens vieţii,
de aceea îmi voi consacra viaţa acestei căutări a sensului.
A fost o adevărată cotitură interioară,
care mi-a schimbat toată viaţa.
Am trăit cu entuziasm această cotitură,
am şi descris-o, dar manuscrisul mi-a fost luat
când m-au arestat prima oară şi s-a pierdut.
Aş fi dorit să recitesc acum ceea ce am scris atunci,
să simt uriaşul elan pe care l-am trăit.
Aceasta a fost adevărata mea convertire,
cea mai puternică din viaţa mea,
convertirea spre căutarea Adevărului,
care a însemnat, de fapt,
credinţa în existenţa Adevărului
 
(Nicolai Berdiaev, Cunoaşterea de sine).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu