vineri, 21 iunie 2013

Logoterapia pe scurt (de Victor Frankl)

 
  

Lăsaţi-mă să vă explic pentru ce am numit eu
abordarea mea logoterapie.
Termenul „logos”, în greacă,
înseamnă „raţiune” (motiv).
Logoterapia sau, cum o numesc unii autori,
„cea de-a treia şcoală vieneză de psihoterapie”,
se apleacă atât asupra raţiunii persoanei
de a trăi cât şi asupra eforturilor ei
pentru a descoperi un sens:
aceste eforturi constituie, după părerea mea, 
o forţă motivantă fundamentală pentru fiinţa umană.
De aceea eu vorbesc despre
„căutarea unui sens vieţii” mai degrabă
decât despre „căutarea plăcerii”
pe care se bazează psihanaliza freudiană,
sau despre „voinţa de putere”,
care se află în centrul psihologiei adleriene.
(Victor FRANKL, Omul în căutarea sensului vieții, [fragmente]; sursa: http://www.ceruldinnoi.ro).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu