marți, 28 noiembrie 2017

Spage ziduri


Profetul Ezechiel sparge ziduri.
„Sunt unii care cu profetul Ezechiel au vocația de a spage ziduri, de a ieși de „unde toți stau”, dar o dată ieșiți, rămân nomazi [n. în căutarea unei locuințe statornice] în căutarea unei țări pe care nu o găsesc” (sursă: https://twitter.com/enzobianchi7).

Imitarea deportatului:

1Cuvântul Domnului a fost către mine: 2 „Fiul omului, tu locuiești în mijlocul unei case răzvrătite: au ochi ca să vadă, și nu văd; au urechi ca să asculte, și nu ascultă, pentru că sunt o casă răzvrătită. 3 Fiul omului, fă-ți bagajul ca de deportați și pleacă în exil ziua, în văzul lor. Pleacă în exil din locul tău către un alt loc în văzul lor! Poate vor vedea că sunt o casă răzvrătită. 4 Scoate-ţi bagajele ca bagajele deportaților ziua, în văzul lor, iar tu ieși seara, în văzul lor, așa cum ies deportații! 5 În văzul lor să sapi în zid și să ieși prin el! 6 În văzul lor să porți [bagajele] pe umăr; să ieși în amurg și să-ți acoperi fața ca să nu vezi pământul, pentru că eu te-am pus semn pentru casa lui Israél!”. 7 Am făcut așa cum mi-a fost poruncit: mi-am scos bagajele ca bagajele deportaților ziua, iar seara am săpat în zid cu mâna; le-am scos în amurg, purtându-le pe umerii mei, în văzul lor. (Ezechiel 12,1-7).

Ezechiel și-a desfăşurat misiunea profetică între anii 593-571 înainte de Cristos. Mesajul său însă a fost adresat în egală măsură evreilor deportaţi, ca şi celor rămaşi în Regatul lui Iuda. Cea mai mare parte a activităţii sale a desfăşurat-o pe timpul regelui Sedecia şi în timpul căderii definitive a Ierusalimului (587 î.C). Semnificația acțiunii simbolice a celei de a doua deportări va fi transformată în fuga regelui Sedecia: simbolul plecării deportaților prin spărtura zidului. [Fuga regelui nu avut loc prin spărtură, ci prin poartă dintre cele două ziduri, cea din fața grădinii regelui]. (cf. Biblia, notă].

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu