duminică, 14 mai 2017

Am căutat adevărul, iubindu-te



Am căutat adevărul
cu Necunoscutul lui Manzoni.
Am căutat adevărul
printre scrisorile lui don Milani.
Am căutat adevărul
curios în viața lui Gandhi.
Am căutat adevărul
în Confesiunile sfântului Augustin.

Am căutat adevărul
în predicile lui don Mazzolari.
Am căutat adevărul
plângând cu Iob pe o grămadă de bălegar.
Am căutat adevărul
fugind de acasă, cu partea mea de moștenire,
ca fiul risipitor.
Am căutat adevărul
în poeziile lui Tagore.
Am căutat adevărul
în Cugetările lui Pascal.

Am căutat adevărul
în „floricelele” sfântului Francisc.
Am căutat adevărul
în Allegretto din Simfonia a șaptea de Beethoven.
Am căutat adevărul
rătăcind lunatic.
Am căutat adevărul
în ochii scufundați
și acum sticloși lui Brambilla,
moartă de SIDA în mâinile mele.

Am căutat adevărul
în rozaliile pe care sfânta mamă
le recita pentru mine,
preotul mult diferit de preotul
care ținea în capul său.
Am căutat adevărul
în Parcul Lambro,
în anii optzeci,
asistând tineri ori-și-unde.

Am căutat adevărul
în comentariile biblice, admirabile,
ale cardinalului meu de Milano.
Am căutat adevărul
în călătoriile pelerinului Wojtyla.
Am căutat adevărul
în filosofiile lui Toma de Aquino.
Am căutat adevărul
în istoriile ultime
ale dezmoșteniților.
Am căutat... uneori în oboseală,
alteori în răbdare,
câteodată în obscuritate,
alteori în tăcere.

Noaptea îngenuncheat
în camera mea
recitam Completoriu.
Am simțit bătând în inima mea.
Am spus: intră.
Eram adormit și obosit.
După câteva minute
mi-am dat seama cine era.
„Sunt credința!
Știu că m-ai căutat
pentru o lungă perioadă de timp…
Știi bine și tu că credința nu se caută
unde nu e... pentru că
credința e El... și El este...
irumpere, gratuitate,
minunăție...
El este cel care a zis:
„Căutați adevărul, iubindu-l!
Nu mai încerca.
Așteaptă că sosește.
Am venit să ți-o spun.
Aprinde lampa și stinge
raționamentele din capul tău.
Pentru că El intră din inimă.
Este unica poartă prin care poți să-l primești!”


[don Antonio Mazzi, Preghiere di un prete di strada; tradus din limba italiană pr. Isidor Chinez].  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu