marți, 11 august 2015

Meditează asupra sărăciei, umilinţei şi carităţii lui Isus

 

Sfânta Clara - de J. Benlliure
Din Scrisoarea către fericita Agneza din Praga a sfintei Clara, fecioară. (Edit. I. Omaechevarria, Escritos de Santa Clara, Madrid 1970, 339-341).
 
Desigur, fericit cel care poate să fie părtaş la ospăţul sfânt, în aşa fel încât să adere cu toate sentimentele inimii la Cristos, a cărui frumuseţe o admiră fără încetare toate cetele fericite ale cerurilor, a cărui tandreţe emoţionează inimile, a cărui contemplare aduce mângâiere, a cărui bunătate satură, a cărui blândeţe recreează, a cărui amintire luminează cu delicateţe, la parfumul căruia morţii recapătă viaţa şi a cărui vedere îi va face fericiţi pe toţi locuitorii Ierusalimului ceresc. Deoarece această viziune este strălucire a gloriei veşnice, reflex al luminii veşnice, o oglindă fără pată (Înţ 7,26), priveşte în fiecare zi în această oglindă, regină, mireasă a lui Isus Cristos. Contemplă continuu în ea chipul tău, pentru a te împodobi astfel în întregime în interior şi în exterior, pentru a te îmbrăca şi a te împodobi cu haine frumos colorate şi brodate, pentru a te înfrumuseţa cu flori şi cu hainele tuturor virtuţilor, aşa cum se potriveşte fiicei şi miresei preacurate a marelui Rege. În această oglindă străluceşte fericita sărăcie, sfânta umilinţă şi dragostea de nespus. Contemplă oglinda în toate părţile şi vei vedea toate acestea.
 
Înainte de toate, vezi începutul acestei oglinzi şi vei vedea sărăcia celui care este pus într-o iesle şi acoperit cu scutece sărace. O, minunată umilinţă, o, admirabilă sărăcie! Regele îngerilor, Stăpânul cerului şi al pământului este aşezat într-o iesle! În centrul oglinzii vei observa umilinţa, fericita sărăcie şi nenumăratele trude şi suferinţe pe care el le-a îndurat pentru răscumpărarea neamului omenesc. La capătul aceleiaşi oglinzi vei putea contempla inefabila dragoste datorită căreia a voit să pătimească pe lemnul crucii şi să moară pe el cu o moarte care este cea mai umilitoare dintre toate. De aceea, aceeaşi oglindă, pusă pe lemnul crucii, îi avertiza pe trecători să ia în considerare aceste lucruri, spunând: Voi toţi, care treceţi pe cale, priviţi cu atenţie şi vedeţi dacă mai este vreo durere asemănătoare cu durerea mea! (Lam 1,12). Aşadar, să-i răspundem lui, care strigă şi plânge, cu un singur glas şi un singur suflet: Să-ţi aduci aminte că împovărat este în mine sufletul meu (Lam 3,20). Făcând aşa, te vei aprinde de o iubire tot mai puternică, o, regină a Regelui ceresc!
 
În afară de aceasta, contemplă desfătările sale de nespus, bogăţiile şi onorurile veşnice, suspină cu dorinţă arzătoare şi iubire a inimii şi exclamă: Atrage-mă la tine, să alergăm la parfumul aromelor tale (Ct 1,3 Vg), o, Mire ceresc. Voi alerga, nici nu mă voi opri până când nu mă vei duce în locuinţa ta, până când stânga ta nu va sta sub capul meu şi dreapta ta nu mă va cuprinde cu iubire şi nu mă va săruta dulce gura ta (cf. Ct 2,4.6). În contemplarea acestor lucruri, aminteşte-ţi de mine, mama ta, ştiind că eu am scris – şi nu se poate şterge – amintirea ta pe tablele inimii mele, considerându-te cea mai dragă dintre toate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu