marți, 21 iulie 2015

Cincizeci de ani


Biserica Izvoarele [IS] (18.04.2014)

Cinzeci de ani de piatră și de lut
Și-n orice pas am pus un început.
Iar de arzimea-n care mă frământ
Mi-a curs tot mirul frunții în pămnât.
Te-nalță, cedrule umbros, și sezi
În vipiile marilor mele amiezi,
Cu foșnet pur s-arunci peste genuni
Cununa nopții tale de minuni
Nu pentru tihna. Dimpotrivă. Dar
Râvnesc din veci un înger, adversar,
Ajungi mai slab, netrebnic cazi la fel
Cu cât vrăjmașul ți-e mai mișel.
Ci-ncăierați sub adumbrirea ta,
Să sug puteri din cel ce m-o-ncleșta.
Când bratul meu s-o-ncolaci rebel,
Să simt cerească greutate-n el.
Și pân-acum parcă-ntr-adins mi-ai dat
Numai cu pleava lumii să mă bat.
Sta totuși semn în câmpul gol c-am dus
Ucenicia luptelor de sus:
Cinzeci de lespezi și deasupra jar.
Alcătuind spre slava ta altar.
 
de Vasile Voiculescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu