joi, 25 septembrie 2014

Gândul zilei [credința]



 
„Cine m-a învăţat prima dată că credinţa
este un dar al lui Dumnezeu?
Nu ştiu. Mama mea, fără îndoială.
Putea deci să-mi fie luat înapoi?…
Din acest moment am cunoscut
neliniştea morţii,
căci după atâţia ani nu reuşesc
să deosebesc o nelinişte de alta,
dubla groază s-a infiltrat pe aceeaşi
crăpătură în inima mea de copil.
Credinţa nu mi-a apărut niciodată,
deci, ca o constrângere.
Ideea că trebuie să-i iau apărarea
împotriva mea nu-mi vine niciodată.
Credinţa este aceea care-mi
asigură apărarea,
ea este partea de libertate la care
nu aş putea ceda fără să mor”
(G. Bernanos, Grands cimetières,
EEC I, 502-503).
 
„Ce vreţi? Eu am învăţat catehismul
pe genunchii unei mame franceze
şi îl cunosc destul pentru a şti
că nu se trăieşte, că nu se salvează,
că nu te mântuieşti prin omisiune”
(G. Bernanos, Nous autres Français,
EEC I, 693).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu