duminică, 13 ianuarie 2013

Sf. Ioan Botezătorul botează pe Isus


Atunci a sosit Isus din Galileea la Iordan, la Ioan,
ca să fie botezat de el.
Dar Ioan încerca să-l oprească, zicându-i:
„Eu trebuie să fiu botezat de tine şi tu vii la mine?"
Drept răspuns, Isus i-a zis:
„Lasă acum, căci aşa se cuvine să împlinim
tot ce este drept".

Atunci Ioan i-a îngăduit.
Îndată ce Isus a fost botezat,
în timp ce ieşea din apă,
s-au deschis cerurile,
şi el a văzut Duhul lui Dumnezeu
coborându-se ca un porumbel
şi venind asupra lui.

Şi din ceruri s-a auzit un glas care zicea:
„Acesta este Fiul meu preaiubit în care
îmi găsesc toată bucuria" (Mt 3,13-17)


Luca (3,15-16.21-22)

În acel timp poporul, venit la Ioan, era în aşteptare
şi toţi se întrebau în inimile lor cu privire la Ioan,
dacă nu cumva el este Cristos,
drept răspuns Ioan a zis tuturor:
„Eu vă botez cu apă, dar vine unul mai mare decât mine, căruia eu nu sunt vrednic să-i dezleg cureaua încălţămintei; el vă va boteza cu Duh Sfânt şi cu foc.
După ce s-a botezat tot poporul, s-a botezat şi Isus.
Pe când se ruga, s-a deschis cerul,
şi Duhul Sfânt a coborât peste el,
cu o înfăţişare trupească, sub formă de porumbel,
iar din cer s-a auzit un glas care zicea:
„Tu eşti Fiul meu preaiubit,
în tine îmi găsesc toată bucuria”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu