joi, 18 aprilie 2013

Locul teologic - poziţia lui Bernanos



Georges Bernanos
(1888-1943)

 
Teologul Hans Urs von Balthasar rezumă astfel poziţia lui Bernanos: „El caută locul teologic care, în această perspectivă [a vocaţiei], trebuie să fie al său în interiorul Bisericii. Este vestitor, predicator, misionar, deşi nu are nici un rang în ierarhie; rolul său este numai într-un anumit fel de a vorbi în numele poporului; Dumnezeu l-a destinat să reprezinte simţul comun al Bisericii”[1].
 
”Vă repet, dacă n-am ales comerţul, este pentru că mi se pare că drumul meu nu este acolo, şi că având această poziţie, aş ajunge repede să-mi fac adoraţiile la Viţelul de aur, ceea ce ar însemna să cad destul de jos. Dacă nu am intenţia să mă fac preot, este mai întâi pentru că mi se pare că nu am vocaţie la aceasta, şi apoi un laic poate să lupte pe mai multe terenuri unde ecleziasticul nu poate mare lucru”[2].

 
(Isidor Chinez, Omul între păcat şi har în scrierile lui Georges Bernanos, Sapientia, Iaşi 2012).


[1] H. U. von Balthasar, Le chrétien Bernanos, 126.
[2]Lettres à l'abbé Lagrange”, OR, 1730.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu